Unes dents més rectes ens permeten realitzar les funcions de mastegar, mossegar i parlar amb més eficàcia que unes dents tortes. A més, un somriure recte augmenta la confiança, és estèticament agradable a la vista, i pot ajudar a evitar una gran varietat de malalties dentals.

Hi ha diversos tipus de maloclusió que inclouen la sobremossegada, mossegada, mossegada creuada i l’amuntegament. Cada un d’aquests problemes d’alineació afecta negativament l’aparença i funcionalitat de les dents.

Heus aquí una breu ressenya d’alguns dels principals trastorns associats amb les dents tortes:

• Periodontitis – La periodontitis o malaltia de les genives comença amb una infecció bacteriana. La infecció bacteriana és causada per una higiene oral inadequada. Les dents tortes són difícils de netejar de manera efectiva, el que significa que la brutícia, la placa i els bacteris poden acumular-se en llocs de difícil accés. Les dents rectes són molt més fàcils de netejar i tenen menys risc de contraure una malaltia de les genives.
  • Trastorn Temporomandibular (ATM) – Les dents tortes poden portar a una alineació de la mandíbula inadequada, que al seu torn causa una dolorosa condició coneguda com ATM. Forts dolors de cap, mal de mandíbula, trisme i el cruixir de dents caracteritzen aquest trastorn debilitant.
  • Lesions dentals – Les dents rectes formen una paret forta, el que significa que és menys probable que es produeixin lesions. Les dents torts són més febles i sovint sobresurten, sent molt més vulnerables a les lesions externes.
  • Desgast desigual – Les dents tortes provoquen que algunes dents treballin més que altres en mossegar i mastegar. Les dents rectes reparteixen equitativament la càrrega de treball, el que significa menys risc de lesions i una millor estètica.

Les dents poden ser redreçades mitjançant diferents aparells d’ortodòncia. Els aparells d’ortodòncia se solen col·locar en les dents durant un període de temps establert. Els brackets i arcs s’estrenyen regularment per l’ortodoncista i s’han de retirar quan finalitza el tractament. Els aparells fixos es poden col·locar a la part frontal o posterior de les dents i són eficaços per a la majoria de tipus de maloclusió.

Els alineadors transparents són totalment desmuntables i s’utilitzen quan la maloclusió és menys greu, i les dents han de moure una distància més curta. Aquests alineadors es substitueixen cada poques setmanes durant la durada del tractament, i han demostrat ser igualment eficaços per redreçar les dents.

Si vostè té algun dubte sobre la ortodòncia i dels tractaments per redreçar les dents, consulteu-nos.