Raspallar-se les dents i utilitzar el fil dental ajuda a controlar la placa i els bacteris que causen la malaltia dental.

La placa és una pel·lícula de restes de menjar, bacteris i saliva que s’adhereix a les dents i les genives. Els bacteris de la placa converteixen certes partícules d’aliments en àcids que causen les càries dentals. A més, si la placa no es remou, es converteix en càlcul (tosca). Si la placa i la tosca no es treuen, comencen a destruir les genives i l’os, causant periodòncia (de les genives).

La formació de la placa i el seu creixement és continu i només pot ser controlat pel raspallat regular, l’ús de fil dental, i l’ús d’altres ajudes dentals.

Raspallat de dents – Raspalli les seves dents almenys dues vegades al dia (especialment abans d’anar al llit a la nit) amb un raspall de fibres suaus i pasta de dents.

• Situeu el raspall en un angle de 45 graus contra les genives amb un petit moviment circular suau, garantint així que sempre sent les fibres sobre les genives.
  • Raspalli les superfícies exteriors, interior i mordent de cada dent.
  • Utilitza la punta del cap del raspall per netejar les dents frontals interiors.
  • Raspalli la seva llengua per eliminar els bacteris i refrescar l’alè.

Els raspalls de dents elèctrics també són recomanables. Són fàcils d’usar i poden eliminar la placa de manera molt eficient. Simplement col·loqui els filaments elèctric sobre les seves genives i les dents i permeti que el moviment del raspall faci la seva feina.

El fil dentalL’ús de fil dental és la millor manera de netejar entre les dents i sota la línia de les genives. Utilitzar fil dental no només ajuda a netejar aquests espais, també interromp la formació de placa bacteriana, evitant danys a les genives, les dents i els ossos.

• Agafi entre 30 i 40 cm de fil dental i Emboliqui’l envoltant el seu dit mitjà, deixant prop de 5 cm de fil dental entre les mans.
  • Guiï el fil amb els polzes i índexs, inseriu suaument el fil dental entre les dents utilitzant un moviment de serra.
  • Corvi el fil dental en una “C” al voltant de cada dent i sota la geniva. Moveu suaument el fil cap amunt i cap avall, netejant el costat de cada dent.

Si vostè té dificultat per utilitzar el fil dental convencional es recomana utilitzar algun sistema de subjecció de la seda dental.

Nota: És important que s’esbandeixi la boca amb aigua després del raspallat, i també després dels àpats si no pot raspallar-se les dents. És una bona idea consultar amb el seu dentista o higienista dental sobre quins raspalls, pasta dental o fil dental, li convé utilitzar.